۱۳۸۷ مهر ۲۴, چهارشنبه

آلن دو باتن عزیز

یادمه یک روز موند ه بود که بیام مالزی. سرگرم راست و ریست کردن کارهام بودم. مثل هر مسافرتی‌ که میخوام برم، زیاد آخرین لحظه ها کارِ خاصی‌ نمیکنم. یعنی‌ مثل بقیه استرس‌های قبل از سفر رو ندارم. بیشتر توی این حال و هوام که بیشتر از لحظاتی که هستم لذت ببرم... دم ظهر بود، یهو یه گوشیی، روی یه میزی، چشمم به یه کتابی‌ خورد... تسلی‌ بخشی‌های فلسفه ... نوشتهٔ "آلن دو باتن". چون کتاب پروست چگونه میتواند زندگی‌ شما را دگرگون کند رو ازش خونده بودم و واقعا دوستش داشتم، ناخود آگاه کتاب رو باز کردم. کتاب رو باز کردن همان و تا نصف شَبش پایه کتاب نشستن همان. فقط جیغ و داد اعضای خونه تونست‌ توی خوندنش وقفه بندازه. با این حال قبل از رفتنم تمومش کردم. حالا ذوق زده شدم که توی وبلاگ آقای خواب بزرگ تیکه هایی از تقریبا نسخه‌‌ سینمایی همین کتاب رو دیدم

چند تا اپیزود از سری فیلمهای فلسفه:راهی‌ برای خشنودی که از آلن دو‌باتن هستش رو از وبلاگ آقای خواب بزرگ اینجا آوردم. من ۲ تا قسمت اولی‌ رو فعلن دیدم. تا اینجا ش که خیلی‌ خوب بوده. بقیه رو هم سر فرصت تماشا می‌کنم. گذاشتم اینجا که اگه کسی‌ گذرش افتاد و علاقه داشت به اینجور مباحث بتونه تماشا کنه

هیچ نظری موجود نیست: